مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 07:302023-06-15سياسي

خبرخوب| خبرهایی خوش از توان هسته ای تا پلیس و کاسب خداشناس


توان هسته ای ایران در شاخه های مختلف، نقطه عطف خبر خوب امروزمان است اما در کنار این اخبار غرور آمیز، پلیس و کاسبی خداشناس را داریم که جذابیت خبر خوبمان را دوچندان می کند.

- تولید جلبک های قیمتی با تکیه بر توان هسته ای حرف از ابداع و اختراع و خلاصه نبوغ دانشمندان ایرانی که به میان می آید، حسابی گل از گلمان می شکفد، چون این خبرها همیشه خوشایندند و غرورآمیز؛ حالا اگر آنقدر مهم و پرمایه باشند که قابلیت ارائه به رهبر معظم انقلاب را داشته باشند که دیگر حسابی به جان آدم می نشینند و نمی توانیم آن را زبان به زبان نچرخانیم.

اما این خبر خوب و مهم چیست؟  خبر رسیده که دانشمندان هسته ای کشورمان، جلبکی در آب سنگین کشت کرده اند که بسیار ارزشمند و قیمتی است.

این جلبک برای رشد، علاوه بر آب سنگین به نور و دی اکسید کربن نیاز دارد و تمام این نیازهای اولیه به وسیله رآکتوری بومی و پیشرفته تامین می شود.

جالب این است بدانید که صفر تا صد طراحی و ساخت رآکتور پرورش دهنده جلبک ها توسط متخصصان ایرانی صورت گرفته و کاملا بومی سازی شده است.

همچنین نکته قابل توجه دیگر اینکه جلبک های حاصل، بسیار قیمتی هستند و خارجی ها بابت هر گرم از آن، 390 دلار پول می دهند و این یعنی کیلویی 390000 هزار دلار و تقریبا معادل 18 میلیارد تومان!  خودکفایی در ساخت کیت های غربالگری نوزاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرخوب| خبرهایی خوش از توان هسته ای تا پلیس و کاسب خداشناس

خبرخوب| خبرهایی خوش از توان هسته ای تا پلیس و کاسب خداشناس